Król Kruków - Maggie Stiefvater


„Król Kruków” jest polecany przez blogerki od dłuższego czasu. Długo zastanawiałam się, czy to chwilowa moda i kiedy cykl o kruczych chłopcach się znudzi. Słuchałam o nich wystarczająco długo, aby nabyć własny egzemplarz i sprawdzić, co w trawie piszczy. Nie powiem, Paulina zachwycała się serią i to ona stoi za sprawą mojej aktualnej fascynacji, ponieważ jak się okazało wpadłam po uszy.

Gansey, Adam i Ronan to trzej przyjaciele z elitarnej szkoły. Mają wiele różnych pasji, każdy jest inny, pochodzą z różnych domów, ale więź, która ich łączy jest bardzo silna. Poza szkołą prowadzą poszukiwania Glendowera, legendarnego Króla Kruków, na którym Gansey ma lekkiego bzika. Często zdarza im się, nie rozmawiać o niczym innym, a notatki na temat linii mocy i króla nie mieszczą się w notesie, wypchanym wycinkami i analizami miejsc i zdarzeń.

„Kiedy osoba niebędąca medium widzi ducha w wigilię świętego Marka, może to oznaczać tylko dwie rzeczy (…) jest to duch kogoś kogo kochała, albo kogoś, kogo zabiła.”

Wszystko zaczyna się od nocy Św. Marka, kiedy Blue spotyka ducha jednego z kruczych chłopców, który ma umrzeć w przeciągu roku. Wszystko w jej życiu się zmienia, a kiedy przyjaciele przychodzą do restauracji, w której pracuje, nie wie, co zrobić i jak się zachować. Chciałaby ostrzec młodego mężczyznę. Niespodziewanie zostaje wplątana w poszukiwania Glendowera. Nad dziewczyną ciąży także klątwa – jeden pocałunek może zabić miłość jej życia.

„Król Kruków” jest pełen tajemnic, zwrotów akcji, niespodziewanych decyzji. Jest trochę jak seria niefortunnych zdarzeń, które mogą stać się nam w jakiś surrealistycznym świecie, gdzie magia jednak istnieje. Poszukiwanie linii mocy zapiera nam dech w piersi, kiedy trafiamy z bohaterami do Cabeswater, przeżywamy kolejną niezwykłą historię. W książce nie zabrakło duchów, mrocznych rytuałów, wizji, przepowiedni i ofiar złożonych magicznemu lasu. Czasem współczujemy i martwimy się o los trzech chłopaków, autorka wykreowała dla nich istny tor przeszkód.

„- Mam do was prośbę. Umówmy się, że od teraz jesteśmy ze sobą szczerzy. Koniec z gierkami. To dotyczy nie tylko Blue. Wszystkich.
- Ja zawsze jestem szczery - prychnął Ronan.
- Człowieku, to największe kłamstwo w twoim życiu - odparł Adam.”

Po pierwszym tomie oddałam serce całej serii, jestem zachwycona fabułą, magicznym światem, pomysłowym i nietuzinkowym bohaterom. Akcja wykreowana przez Maggie Stiefvater jest mroczna, utkana z prastarych legend, pikanterii dodają nadprzyrodzone moce. Polecam wszystkim fanom fantasy.

Autor: Maggie Stiefvater
Tytuł: Król Kruków
Wydawnictwo: Urobos