Akuszer Bogów - Aneta Jadowska


            Uwielbiam Nikitę  i świat wykreowany przez Anetę Jadowską. Pierwsza część mnie zachwyciła. Wars i Sawa zmieniły mój światopogląd. Miasto, w którym często miałam możliwość być, już nigdy nie będzie takie jak przed egzemplarzem „Dziewczyny z dzielnicy cudów”. Od zawsze będę miała pod powiekami wizję ciemnowłosej kobiety pędzącej na Ślicznotce z Inkwizycją w ręce. W drugim tomie autorka zabiera nas do Norwegii. Mojej kochanej Skandynawii, gdzie na starość będę pasła owce i gigantyczne smoki, teraz także uśmiechała się do Niedźwiedzi na motocyklach i uciekała przez trollami w lasach.

            Wszystko w co wierzyła, stało się kłamstwem. Nikita żyje w świecie stworzonym na kłamstwie matki. To ona maczała swoje władcze palce w przeszłości i wspomnieniach córki. Teraz kiedy jest poszukiwana, a płatni zabójcy i porywacze nie dają jej spokoju, coraz bardziej chce poznać prawdę o swoim istnieniu. Ciągły ogon staje się męczący, a likwidowanie cieni nudne, ponieważ powinni być niezauważalni, niestety robią więcej hałasu, niż jest to konieczne. Na szczęście przy jej boku jest Robin, który także nie wie nic o swojej przeszłości, ale jest bardzo pomocnym kompanem poszukiwań.

            „Akuszer Bogów” jest w pewnym sensie podróżą do głębi, aby poznać siebie dziewczyna musi stawić czoło niebezpieczeństwu. W pierwszym tomie nie uzyskaliśmy wszystkich odpowiedzi, druga część jest lekarstwem na nurtujące nas pytania. Wspominamy poprzedniego partnera Nikity, który zginął w nieszczęśliwym wypadku, poznajemy jego rodzinę, która jest bliska dziewczynie. Są jeszcze Niedźwiedzie, których polubiłam od pierwszych chwil i chętnie zatańczyłabym z nimi fokstrota.

            Nikita ma poważne problemy, nigdy wcześniej nie miała takich kłopotów. Wpadła po uszy. Kiedy po raz pierwszy zobaczyła kruki, nie spodziewała się, że sam Odyn ją obserwuje. Nie warto igrać z bogami, ale nie warto się ich bać.

„Były dni, kiedy wierzyłam, że gdzieś tam w przyszłości czeka na mnie miła dziewczyna, biały płotek i dzieciaki, ale to nie był jeden z nich. Dziś zastanawiałam się, jakie jest prawdopodobieństwo, że dożyję do następnych urodzin.”

            W drugim tomie mamy trudne relacje rodzinne, ciągłą ucieczkę przed płatnymi zabójcami i likwidacje ich, gang motocyklowy, zdradę oraz odpowiedzi na nurtujące nas pytania, lecz to nie znaczy, że nie nasuwają się kolejne, z którymi musimy poczekać do kolejnego tomu. Nie zabrakło zwrotów akcji, napięcia. Robin się otwiera, a relacja pomiędzy partnerami się zmienia, chociaż Nikita wciąż pozostaje czujna. Nigdy nie zaufa w pełni osobie, która sama nie wie o swojej przeszłości za wiele. Kim był wcześniej, skąd pochodzi, czego nie pamięta? Może dowiemy się tego w trzecim tomie.

            „Akuszer Bogów” to świetna opowieść o silnej kobiecie, która nie chce zostać zdominowana przez otaczający ją świat i ludzi. Według mnie Aneta Jadowska wykonała niezłą robotę i będę czekać na kolejny tom z niecierpliwością małego dziecka, tak jak było z tą częścią.


            Autor: Aneta Jadowska
            Tytuł: Akuszer Bogów
            Wydawnictwo: SQN Imaginatio

6 komentarzy:

  1. Muszę w końcu się zapoznać z książkami tej autorki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz! Ja przepadłam już po pierwszym tomie ;)

      Usuń
  2. Nie czytałam jeszcze nawet pierwszej części, ale chyba będę musiała to kiedyś zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz musiała, bo nie dam Ci spokoju :)
      Warto!

      Usuń
  3. Chyba muszę wreszcie zabrać się za pierwszą część, bo po twojej ocenie już mam ochotę na drugą :D
    Pozdrawiam i zostaję na dłużej!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja pierwszego tomu też jest na blogu.
      Polecam całą serię!

      Usuń