Kiedy pada deszcz - Lisa De Jong


            Wtedy padał deszcze. Uderzał w parapet, kiedy kończył się dla niej świat. Każda sekunda coraz bardziej ją niszczyła, pozostawiając tylko cząstkę, pozostałość po dawnej dziewczynie. Pamiętam, że kiedy zaczęłam czytać tę powieść, jechałam autobusem pełnym ludzi, a ja prawie rozpłakałam się na trzydziestej piątej stronie. Miałam łzy w oczach, które z trudem powstrzymałam. Już wtedy wiedziałam, że to szczególne opowiadanie, które trzymam w dłoni, zmieni moje życie, tak jak zmieniło Kate. Nie będę umiała się pozbierać, pomimo, że nie spodziewałam się, co stanie dalej. Jaka przygoda jest przygotowana dla bohaterki i dla mnie.

            Mam wielki sentyment do tego imienia, w moim sercu jest już jedna Kate, bohaterka „Promyczka”, z którą przeżyłam niezwykłą historię, po której nie umiałam się pozbierać. Dlatego oczekiwałam, że Kate, którą teraz poznaję, będzie równie dobra i nie zawiodłam się.

Lisa De Jong stworzyła świat pełen cierpienia i zdarzeń, które odmieniły młodą kobietę. Kiedy czytam takie historie, mam wrażenie, że to niesprawiedliwe – dlaczego tak wiele zła spotyka jedną osobę i to w dodatku taką kruchą. Bohaterka przeżyła coś strasznego i trudno jest jej odbudować swój świat na nowo. Czasem wszystko nas przerasta, czujemy, że nic nam nie wyjdzie, wszystkie chęci i marzenia odchodzą w niepamięć, ponieważ w głowie mamy wciąż ten szczególny moment, który nas zniszczył. Dramatyczne wspomnienia są jak demony, które do nas wracają.

Jedyną osobą, której ufa Kate, jest jej przyjaciel, którego zna od dziecka. Niestety on lada moment wyjeżdża na studia i zostawia ją w małym miasteczku samą. Bea nie ma pojęcia, co przeżyła Kate, wiadomo jest, że nie jest mu obojętna. Martwi się o nią i chce jej pomóc. W głębi serca czuje, że nie powinien jechać. Już dawno ją pokochał, jest dla niego wszystkim. Parę dni po wyjeździe Bea, do miasta przyjeżdża Asher. I całe życie Kate się zmienia.

„Kiedy pada deszcz” to cudowna historia, niesamowita, wzruszająca. Opowiada o tym, jak trudno podnieść się po dramatycznych zdarzeniach, jak odnaleźć wsparcie w bliskich osobach, jak ważna w życiu każdego człowieka jest miłość. Uczy nadziei, po każdej burzy wychodzi słońce.


Autor – Lisa De Jong
            Tytuł – Kiedy Pada Deszcz
            Wydawnictwo – Filia 

3 komentarze:

  1. Dużo dobrego słyszałam o tej książce i już od dłuższego czasu mnie korci, żeby w końcu po nią sięgnąć :D

    Pozdrawiam, Natalia z http://ksiazkomoaniaczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz ją przeczytać!
      Pozdrawiam
      Kinia

      Usuń
  2. Chcę ją przeczytać już od dłuższego czasu, bardzo mnie zachęciłaś. :)
    http://itsabookgeek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń